Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Real time marketing adından da anlaşılacağı gibi gündeme uygun, güncel konular üzerinden tüketicilerle etkileşimi artırmak ve hatırlanmayı kolaylaştırmak için yapılan gerçek zamanlı pazarlamadır. Güncellik dediğimiz için bu paylaşımların gün değil mümkünse o an içerisinde yakalanması gerekir; dijital dünyada dün dündür, bugünse yeni bir gün. Bu nedenle paylaşımlarınızı çabuk, markanızın kimliğine uygun, mizahi ve zeki bir dille yapmalısınız. Özellikle sosyal medyada paylaşımlar yapacaksanız çok ciddi bir dil kullanmamanız, samimi ve komik olmanız sizi daha çekici kılar.
Günümüzde her markanın real time marketing yapabilmesi için etkileşim oranı yüksek, kaliteli içerik üretebilen, pazarlama ve iletişim refleksleri kuvvetli ve markaya ait kullanıcıları doğru tanıyabilen bir iletişim departmanı olması gerekir.
Eğer markalar bilginin çok hızlı yayıldığı dijital dünyada, saf dışı kalmak istemiyorlarsa dünyadaki önemli olayları takip etmeli, herkesin ilgisini çeken trendleri bilmeli, bir ülke için çok özel bir olay varsa ona odaklanmalı ve tüm bunları kendi markasını pazarlamak için birer fırsat olarak görmelidir. Real time marketing’ in temel işleyişi böyledir üstelik hem maliyetsiz hem de faydalı geri dönüşüm oranı çok yüksek.
Aşağıda size ilham vermesini umduğumuz en başarılı real time marketing örneklerini paylaşıyoruz.
Tüm Türkiye’de aynı anda gerçekleşen 31 Marttaki elektrik kesintisini hatırlarsınız, şimdi vereceğimiz birkaç örnek bununla alakalı. Süre kısıtlı olduğu için pek çok markanın uyarlayamadığı güzel bir pazarlama fırsatıydı.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Twitter favorilere alma anlamına gelen yıldız işareti yerine kalp butonunu koyduğu gün yapılan paylaşımlara da göz atalım. Burada vereceğimiz ilk örnek kalpli logosundan torpilli olan Algida markasının; yine de doğru zamanlamayla bulunduğu ülkenin kültürüne ve diline uygun içerik paylaşımı yaptığından başarılı bir pazarlama gerçekleştirdiler.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

İkinci örnek ise yemek.com’dan, sosyal medyayı oldukça başarılı ve aktif olarak kullanan marka çok zorlamadan yerinde paylaşımlar yapıyor. İşte yemek.com ‘un Twitter Heart örneği;

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Şubat ortalarında ülkemizde hararetli tartışmalara neden olan çift renkli elbiseyi hatırlarsınız. Bu elbise altın- beyaz mı yoksa mavi-siyah mı tartışmaları, elbiseyi hangi renkte gördüğünüze özel analizler yapan içeriklerin girilmesini sağlamıştı. Markalarında kendine uygun şekilde bu tartışmaya katılması hatta aynı markanın ürünlerinin aralarında paslaştığı bu dialoglar kuşkusuz tüketicileri gülümsetti.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Sosyal medya kullanımı, pazarlama, içerik yönetiminden bahsederken Kadiköy Belediyesi’ni es geçersek olmaz. Kurum olarak bir belediyeden çok daha fazlasını gerçekleştirerek Kadıköy sakinlerinin özellikle de gençlerin sıkı takipçisi olduğu belediye, güncel haberleri asla kaçırmıyor, şikayetlere ya da sorulara anında cevaplar veriyor. Hayvan sevgisi ve duyarlı davranışlarıyla takdirimizi kazanan Kadıköy Belediyesi’ni hala takip etmiyorsanız çok şey kaçırıyorsunuz.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Oreo ‘nun Türkiye pazarına girmesiyle sosyal medya paylaşımlarında ülkenin kültürüne uygun paylaşımlar yapıldı. İstanbul, İzmir, Sivas ve Erzurum ‘a özgü afişler tasarladıktan sonra, ülkemizde yaşanan olumsuz haberlerinde kullanabileceğini gösterip gülümseten Oreo, dijital pazarlamada oldukça başarılı.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Star Wars’ın vizyona girmesiyle ardı arkası kesilmeyen paylaşımlar arasında yine kendisine uygun bir pazarlama yaptığı için başarılı olan diğer marka ise Duracell. Üstelik yıllardır değiştirmediği ayıcıklı reklamından sonra, gündemi bu kadar iyi değerlendirebildiğini görmek kullanıcıları mutlu etti.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Son örneğimiz ise Migros ‘tan, Fenerbahçe teknik direktörünün yağmurlu bir günde kendi poşetleriyle ıslak görüntülenmesini ve konuşulmasını fırsat bilen Migros sanal market uygulamasını öne çıkarttı.

Başarılı Sosyal Medya Real Time Marketing Örnekleri

Bundan birkaç yıl önce markalar sosyal medyayı sadece hesaplarının olduğunu kanıtlamak, ürün ve hizmetlerinden bahsetmek, indirimlerini haber vermek için kullanıyorlardı. Paylaşımlarında marka duruşlarından ödün vermeyen mesafeli, ciddi ve robotik bir dil kullanıyorlardı. Tüm bunların sonucunda da istedikleri etkileşimi sağlayamadılar ve sosyal medyanın gereksiz bir mecra olduğuna karar verip, ofislerine dönerek geleneksel pazarlama stratejilerine devam ettiler.
Pazarlama çalışmalarının sadece geleceğe yönelik çalışmalardan ibaret olmadığı gösteren real time marketing, anlık paylaşımların etkileşimdeki rolünü de anlatıyor. Radyo, televizyon gibi geleneksel medya araçları bu tarz pazarlamaya uzak olsa da, sosyal mecralar gayet elverişli.
Buralarda kullanıcıların ne hakkında konuştuğu, en çok hangi kelimelerin arandığı kısımları takip etmeniz bile gündemi öğrenmeniz için yeterli olacaktır. Tabi ki bunun için sosyal medyada 7/24 aktif olmalısınız üzgünüz ama çoğu zaman gündem mesai saatleri içinde değişmiyor.
Gündemdeki her olay markanızla ilgili olmayabilir fakat bunu evirip çevirip markanıza giydirmekte sizin elinizde. Basit düşünün, özellikle sosyal medyada kullanıcıların baktıklarında şıp diye anlayabilecekleri basit içerikler en iyisidir.
Zamanlama bu konu için gerçekten önemli, içerikleri gündemin en sıcak olduğu paylaşmalısınız. Kullanıcılar artık bu konu hakkında konuşmadıklarında içeriğiniz değerini kaybeder ve paylaşımınız önemsiz olur.